Verkon eri palveluihin tuotetulla sisällöllä on merkittävä tehtävä yrityksen tavoitteiden toteutumisessa. Potentiaaliset asiakkaat tekevät matkaansa kohti ostajuutta, ja vierailevat sitä ennen aika monella digitaalisella rastilla.
Kaikesta yrityksen verkkoon tuottamasta sisällöstä, sen ulkoasusta, viestinnän tyylistä ja tavasta kommunikoida syntyy potentiaaliselle asiakkaalle kokonaiskuva. Se ohjaa häntä yrityksen kannalta joko oikeaan suuntaan tai harhapoluille matkalla ennen lopullista ostopäätöstä.
Usein asiakkaan matka ei ole niin yksinkertainen kuin voisi luulla; vaihtoehtoja vertaillaan, kotisivuja tutkitaan, tietoa etsitään ja luottamusta rakennetaan ennen ensimmäistä kontaktointia. Potentiaalinen asiakas googlaa yrityksen huolellisesti, käy ennen ostopäätöstä tai edes yhteydenottoa mahdollisesti tutkimassa somekanavat, etsimässä arvosteluja ja muita mainintoja.
On siis hyvin merkityksellistä millaisia sisältöjä palvelusi käyttäjät kohtaavat. Jos sivuston ja siihen kytkettyjen palvelujen tiedot ovat vanhoja tai eivät päivity, heikentää se yrityksesi mahdollisuuksia saada haluamansa viesti perille.
Yhteystietojen on oltava kunnossa. Tämän luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta näin ei aina ole. Yritykseen on voitava ottaa yhteyttä helposti, mutta yhä löytyy yrityksiä, joiden sivuilta on vaikeaa löytää edes sähköpostiosoitetta.
Tarkoituksenmukaiseen verkkoläsnäoloon pyrkivä sivusto tai blogi tarjoaa sellaista sisältöä ja tietoa, joka vie kävijää oikeaan suuntaan ja edistää tekijänsä päämääriä.
Useimmilla yrittäjillä ajankohtaisuuden painotus on somesisällössä, mutta myös verkkosivuston tulee seurata aikaa. Kotisivusto on ydin ja selkäranka yritystoimintasi toteuttamisessa.